Acasă » Dosare » Vrancea in alerta – o procedura de urgenta aprobata de MAI-ul lui Berca

Vrancea in alerta – o procedura de urgenta aprobata de MAI-ul lui Berca

Dupa aproape o saptamana de ninsori si viscol, zile in care oamenii au ramas efectiv blocati, fara apa, alimente si medicamente, ministrul Administratiei si Internelor, Gabriel Berca, a aprobat declararea starii de alerta pentru judetul Vrancea.

Potrivit legislatiei, starea de alerta este o procedura de urgenta care se activeaza la solicitarea prefectului, care este si sef al Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta.

OUG nr. 21 din 15 aprilie 2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta precizeaza la articolul 2 ca starea de alerta se refera la punerea de indata in aplicare a planurilor de actiuni si masuri de prevenire, avertizare a populatiei, limitare si inlaturare a consecintelor situatiei de urgenta.

 

Potrivit aceluiasi articol, situatia de urgenta este un eveniment exceptional, cu caracter non-militar, care prin amploare si intensitate ameninta viata si sanatatea populatiei, mediul inconjurator, valorile materiale si culturale importante, iar pentru restabilirea starii de normalitate sunt necesare adoptarea de masuri si actiuni urgente, alocarea de resurse suplimentare si managementul unitar al fortelor si mijloacelor implicate.

Articolul 4 al OUG 21 stipuleaza ca:
(1) Pe durata situatiilor de urgenta sau a starilor potential generatoare de situatii de urgenta se intreprind, in conditiile legii, dupa caz, actiuni si masuri pentru: a) avertizarea populatiei, institutiilor si agentilor economici din zonele de pericol;
b) declararea starii de alerta in cazul iminentei amenintarii sau producerii situatiei de
urgenta; c) punerea in aplicare a masurilor de prevenire si de protectie specifice tipurilor de
risc si, dupa caz, hotararea evacuarii din zona afectata sau partial afectata; d) interventia operativa cu forte si mijloace special constituite, in functie de situatie, pentru limitarea si inlaturarea efectelor negative; e) acordarea de ajutoare de urgenta; f) instituirea regimului starii de urgenta, in conditiile prevazute de art. 93 din Constitutia Romaniei, republicata; g) solicitarea sau acordarea de asistenta internationala; h) acordarea de despagubiri persoanelor juridice si fizice; i) alte masuri prevazute de lege.

(2) Pe timpul starii de alerta se pot dispune, cu respectarea prevederilor art. 53 din Constitutia Romaniei, republicata, masuri pentru restrangerea unor drepturi sau libertati fundamentale referitoare, dupa caz, la libera circulatie, inviolabilitatea domiciliului, interzicerea muncii fortate, dreptul de proprietate privata ori la protectia sociala a muncii, aflate in stransa relatie de cauzalitate cu situatia produsa si cu modalitatile specifice de gestionare a acesteia.

(3) Masurile de restrangere a exercitiului unor drepturi sau al unor libertati prevazute la alin. (2) trebuie sa fie proportionale cu situatiile care le-au determinat si se aplica cu respectarea conditiilor si limitelor prevazute de lege.

(4) Actiunile si masurile prevazute la alin. (1), (2) si (3) se stabilesc in regulamente, planuri, programe sau in documente operative aprobate prin decizii, ordine ori dispozitii emise conform reglementarilor in vigoare.


Vezi toate știrile în timp real și pe telefonul tău mobil: www.crimetv.ro


Lăsați un comentariu


Comentați cu atenție! Vizitatorii își asumă responsabilitatea pentru textul introdus!